Policy och villkor gällande personuppgiftshantering

posted in: Nyheter | 0

På Friskvårdskompaniet vill vi att du ska känna dig trygg med hur vi behandlar dina personuppgifter. Från och med den 25 maj-18 uppdaterar vi därför våra villkor, med anledning av den nya dataskyddsförordningen (GDPR). Här kan du läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter och varför vi behöver dem.

 

Avtal och samtycke

På Friskvårdskompaniet ses köp av träningskort och medlemskap som ingångna avtal. För att vi ska kunna leverera våra tjänster på ett så bra sätt som möjligt och följa avtalet behöver vi dina personuppgifter för att:

  • Kommunicera med Registrerad medlem (namn, adress, e-postadress och telefonnummer)
  • Bild på Registrerad medlem, frivilligt (personligt träningskort som ej får lånas ut)
  • Undvika dubbletter (personnummer)
  • Hantera autogiro (personnummer)
  • Avgöra ålder för åldersgräns och rabatterade priser (personnummer, födelsedata)
  • Erbjuda en säker träningsmiljö (inpasseringskontroll och besökslistor vid incidenter)
  • Presentera träningsstatistik (besök och träningspass)
  • Hantera frågor, reklamationer och återköp (bokningar och köp)

Som signerad och registrerad medlem hos oss godkänner man våra utskick av uppföljningspunkter, information och erbjudanden under medlemsperioden som avtalet avser samt ett år efter avslutat medlemskap. Godkänner man ej den typen av kommunikation kan man närsomhelst meddela detta till receptionen och personalen.

Önskas anonymisering av personuppgifter eller vill en kund/före detta kund använda sig av Rätten att bli Bortglömd hanteras detta av vår personal och kommer att genomföras inom 30 dagar. Anonymisering kan endast genomföras om registrerad kund är skuldfri hos Friskvårdskompaniet.